Sugestie dla menedżera: jak można pomóc zestresowanym pracownikom?

Dr David Posen, autor książki „Czy praca cię zabija? Recepty na stres w pracy” i były lekarz rodzinny już 20 lat temu zauważył u swoich pacjentów niepokojące symptomy chorobowe, np. wzrost ciśnienia krwi, ataki paniki lub depresji. Szybko zorientował się, że wiąże się to z różnymi negatywnymi zjawiskami w pracy, np. przepracowaniem, wypaleniem zawodowym, czy trudnościami w kontaktach z szefem. Jak twierdzi, często miał ochotę zadzwonić do konkretnego pracodawcy i powiedzieć mu „Co robisz? Zabijasz swojego pracownika!”.

Czytaj więcej...

Przykłady dobrych praktyk: Zintegrowany program wsparcia personelu Rady Miejskiej w Dundee w Wielkiej Brytanii

Pracownicy socjalni narażeni są w trakcie wykonywania swoich zadań na różne trudne sytuacje. Aby ograniczyć absencję i rotację swoich pracowników socjalnych, Rada Miejska w Dundee starała się wpłynąć na poprawę stanu zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników swojego Wydziału Socjalnego.

Czytaj więcej...

Wielka Brytania: wzrasta liczba chorych hospitalizowanych z powodu stresu w pracy

Jak wynika z analiz brytyjskich instytucji zajmujących się opieką zdrowotną, wzrosła liczbą pacjentów hospitalizowanych z powodu stresu w pracy. W ciągu 12 miesięcy od maja 2011 roku przyjęto z tego powodu do szpitali 6370 osób. Jest to wzrost o 7 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym i aż o 47 procent w stosunku do roku 2007/2008, kiedy miał miejsce szczyt kryzysu gospodarczego.

Czytaj więcej...

Program satysfakcji z pracy w hiszpańskiej korporacji – przykład dobrych praktyk

R jest spółką prowadzącą działalność w dziedzinie komunikacji światłowodowej w regionie Galicji w Hiszpanii, świadcząca usługi internetowe, telefoniczne i telewizyjne w tym regionie. W roku 2010 spółka zatrudniała 196 pracowników, z czego 70% stanowili mężczyźni, a 30% – kobiety. Osobiste zadowolenie pracowników było zawsze priorytetem dla R. Wszystkie obszary polityki R dotyczące pracowników spółki określono i zaplanowano, opierając się na tej fundamentalnej zasadzie. Wynikiem tego długiego procesu było opracowanie modelu satysfakcji w miejscu pracy.

Czytaj więcej...

Włoska firma transportowa - przykład dobrych praktyk w walce z zagrożeniami psychospołecznymi pracowników

Włoska firma ATM oferuje usługi transportu publicznego w Mediolanie i 72 dwóch okolicznych miastach. Organizacja zatrudnia ponad 8 700 pracowników w 28 różnych miastach i obsługuje obszar o całkowitej populacji 2,6 mln.  Firma uznała, że wszyscy pracownicy, czy to kierowcy, czy pracownicy biurowi, czy to pracujący w regularnych godzinach, czy w systemie zmian, muszą mieć prawidłową równowagę miedzy życiem zawodowym a prywatnym. Oznacza to skupienie się na takich czynnikach, jak zdrowy tryb życia, zrównoważona dieta i ogólna kultura zdrowia. 

Czytaj więcej...

Strona 9 z 12

Partnerzy projektu:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Początek strony